Înregistrarea sau înscrierea se face completând u număr minimal de date și creează echipei proiectului posibilitatea să ia legătura cu noul utilizator folosind adresa de mail a acestuia.
Orice utilizator este un potențial membru al grupului țintă din proiect.
În etapa de Înregistrare/înscriere ca utilizator, pe lângă datele de acces sunt solicitate și datele aferente profilului noului utilizator.
Datele solicitate la completarea profilului sunt puține și ele pot fi corectate la o nouă accesare a opțiunii Completare profil de sub tabul Autentificare din meniul principal.
Data limită pentru înscrierea în proiect este începutul lunii iulie 2018, dar recomandarea este să vă înscrieți mult mai rapid deorece vor începe cursurile de antreprenoriat cu primele grupe formate.
Unul din principiile care trebuie să le îndepliniți este să nu fiți acționar majoritar intr-o altă companie.
Acționar majoritar este acționarul care individual sau în mod concertat cu alți acționari deține peste 50% din capitalul social (sau din drepturile de vot) al unei societăți comerciale sau economice.
Exemplu : dacă sunteți asociat cu încă o persoana in același SRL si aveți 50% - 50% atunci nu sunteți majoritar și puteți aplica.
În cadrul acestei linii se finanțează toate afacerile, mai puțin cele care activează în domeniul acvaculturii, pescuitului, producției primare de produse agricole, transformării și comercializării produselor agricole (în unele condiții). Nu există o listă de coduri CAEN eligibile si nici nu acordam punctaj diferentiat pentru domenii de activitate.
Trebuie să ai domiciliul sau reședința în regiunea Vest (județele Timiș, Arad, Caraș-Severin, Hunedoara) și să îți dorești să înființezi o afacere în această regiune. Poți fi persoană inactivă(inclusiv student sau pensionar până în 64 de ani) sau angajat/PFA.
Persoanele inactive sunt persoanele cu varsta cuprinsa intre 25 si 64 de ani, care nu se incdreaza nici in populatia ocupata si nici in cea aflata in somaj (de ex. studenti, persoane casnice)
După concursul de planuri de afaceri și după absolvirea stagiului de practică într-o întreprindere din domeniul viitoarei tale firme, nu mai devreme de decembrie 2018. Conform proiectului, cel mai probabil la jumatatea anului 2019. Pana atunci vei primi suport de specialitate in redactarea planului de afaceri.
Da, suma maximă admisă la finanțare îîn cadrul prezentei linii este de 40.000 euro/afacere, la cursul leu-euro din august 2016 (știm că între timp s-a modificat cursul. Fiecare administrator de grant a stabilit prin cererea de finanțare pe care a depus-o la Autoritatea de Management o sumă maximă pe care o alocă afacerilor nou înființate. Obligația pe care fiecare administrator al schemei trebuie să o respecte este minimum 60% din bugetul proiectului alocat pentru finanțarea afacerilor. În cadrul proiectului „START UP” suma maximă care poate fi obținută de o afacere este de 36000 EURO.
Nu, primești finanțarea nerambursabilă 100% din cheltuielile eligibile.
Da, la concursul de planuri de afaceri vor putea participa și alte persoane care au domiciliul/reședința în regiune și care doresc să înființeze o afacere. Numărul de planuri de afaceri propuse de astfel de persoane care pot primi finanțare în cadrul proiectului nostru este de 3. Ghidul care guvernează linia asta de finanțare a permis ca administratorii de grant să „păstreze” locuri la finanțare pentru persoanele care nu au participat la cursuri, fără a depăși 10% din numărul total de afaceri finanțate.
În NICIUN caz. Este interzisă participarea potențialilor antreprenori la mai multe cursuri decontate în cadrul România Start - Up Plus. În cazul în care acest lucru are loc, antreprenorul va fi automat eliminat de la finanțare și va fi nevoit să ramburseze toate costurile cu formările la care a participat.
Cheltuielile care pot fi realizate din subvenții trebuie să se încadreze în lista orientativă de AICI . Achiziţia de vehicule de transport rutier de mărfuri nu este permisă.
Reguli pentru acordarea finanțării - Eligibilitatea cheltuielilor
Cheltuieli directe care intră sub incidența ajutorului de minimis
0. Taxe pentru înființarea de start-up-uri
1. Cheltuieli cu salariile personalului nou-angajat
1.1. Cheltuieli salariale
1.2. Onorarii/ venituri asimilate salariilor pentru experți proprii/ cooptați
1.3.Contribuţii sociale aferente cheltuielilor salariale şi cheltuielilor asimilate acestora (contribuţii angajaţi şi angajatori)
2. Cheltuieli cu deplasarea personalului întreprinderilor nou -înfiinţate:
2.1. Cheltuieli pentru cazare
2.2. Cheltuieli cu diurna personalului propriu
2.3. Cheltuieli pentru transportul persoanelor (inclusiv transportul efectuat cu mijloacele de transport în comun sau taxi, gară, autogară sau port şi locul delegării ori locul de cazare, precum şi transportul efectuat pe distanța dintre locul de cazare şi locul delegării)
2.4. Taxe şi asigurări de călătorie și asigurări medicale aferente deplasării
3. Cheltuieli aferente diverselor achiziţii de servicii specializate, pentru care beneficiarul ajutorului de minimis nu are expertiza necesară
4. Cheltuieli cu achiziția de active fixe corporale (altele decât terenuri și imobile), obiecte de inventar, materii prime și materiale, inclusiv materiale consumabile, alte cheltuieli pentru investiţii necesare funcţionării întreprinderilor
5. Cheltuieli cu închirierea de sedii (inclusiv depozite), spații pentru desfășurarea diverselor activițăți ale întreprinderii, echipamente, vehicule, diverse bunuri
6. Cheltuieli de leasing fără achiziție (leasing operațional) aferente funcţionării întreprinderilor (rate de leasing operațional plătite de întreprindere pentru: echipamente, vehicule, diverse bunuri mobile și imobile)
7. Utilităţi aferente funcţionării întreprinderilor
8. Servicii de administrare a clădirilor aferente funcţionării întreprinderilor
9. Servicii de întreţinere şi reparare de echipamente şi mijloace de transport aferente funcţionării întreprinderilor
10. Arhivare de documente aferente funcţionării întreprinderilor
11.Amortizare de active aferente funcţionării întreprinderilor
12. Cheltuieli financiare şi juridice (notariale) aferente funcţionării întreprinderilor
13. Conectare la reţele informatice aferente funcţionării întreprinderilor
14. Cheltuieli de informare şi publicitate aferente funcţionării întreprinderilor
15. Alte cheltuieli aferente funcţionării întreprinderilor
15.1. Prelucrare de date
15.2. Întreţinere, actualizare şi dezvoltare de aplicaţii informatice
15.3. Achiziţionare de publicaţii, cărţi, reviste de specialitate relevante pentru operaţiune, în format tipărit şi/sau electronic
15.4. Concesiuni, brevete, licenţe, mărci comerciale, drepturi şi active similare
Raluca Prelucă
Expert Informare
Structural Consulting Group – www.fonduri-structurale.ro
Teoretic, realizarea cheltuielilor în conformitate cu prevederile legale și cu cele ale contractului de subvenție care va fi semnat între administratorul schemei de antreprenoriat și beneficiarul subvenției garantează eligibilitatea acestora (nu pot fi cerute de nimeni înapoi). Mecanismele de control vor fi stabilite de administratorul schemei de antreprenoriat și vă vor fi comunicate în cadrul contractului de subvenție. Recomandarea noastră este să vă adresați ori de câte ori veți avea neclarități în realizarea cheltuielilor direct administratorului de grant.
Știm că vă faceți un management al riscurilor și vă gândiți la worst case scenarios, dar investiția trebuie menținută 3 ani după finalizarea proiectului (adică în cazul proiectului nostru până în ianuarie 2024).
Da.
Da.
În cadrul acestei linii se finanțează toate afacerile, mai puțin cele care activează în domeniul acvaculturii, pescuitului, producției primare de produse agricole, transformării și comercializării produselor agricole (în unele condiții). Nu există o listă de coduri CAEN eligibile.
Nu, antreprenorul poate opta pentru locuri de muncă part-time.
NU
Da.
Minimum 12 luni (Minimum 6 luni în implementarea proiectului și 6 luni în perioada de sustenabilitate).
Da.
Nu, sunt două programe diferite. Mai multe detalii despre asemănări și deosebiri între aceste două programe AICI
Probabil ați auzit despre GDPR. Dacă doriți să aflați ce este sau ce înseamnă GDPR accesați AICI